Μικρός μονόχωρος ναΐσκος με τοιχογραφίες του 1800.
Μικρός δρομικός ναός με νάρθηκα, περνάει απαρατήρητος λόγω του μεγέθους του και της εξωτερικής του μορφής, η οποία δε διαφέρει από τα ταπεινά κάπου-κάπου σωζόμενα τουρκόσπιτα. Ο Νικ. Γιαννόπουλος δεν αναφέρει τίποτε γι’ αυτόν. Μπήκαμε στο σκοτεινό εσωτερικό του και διαπιστώσαμε ότι διασώζει την επιγραφή του σχεδόν ανέπαφη. Είναι χτισμένος και ιστορημένος, κατά το περιεχόμενο της επιγραφής, στα 1800, στα χρόνια του μητροπολίτη της Δημητριάδας Αθανασίου του Κυπρίου, με συνδρομές του επίτροπου Μήτζου Δημητρίου Τζιαμα[ν]του, του γιού του Συράκη και δωρεές όλων των κατοίκων του χωριού.
Η επιγραφή βρίσκεται στο υπέρθυρο του δυτικού τοίχου του κυρίως ναού και είναι η ακόλουθη:
«ΑΝΕΓΕΡΘΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΘΗ Ο ΘΙΟΣ ΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΝΑΟΣ / ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΗΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΗΙΛ ΑΡΧΙΕΡΑΤΕΥΟΝΤΩΣ / ΤΟΥ ΠΑΝΗΕΡωΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙωΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΗΜΩΝ ΔΕ ΑΥΘΕΝΤΟΥ ΚΑΙ / ΔΕΣΠΟΤΟΥ ΚΟΙΡΙω ΚΟΙΡΙω ΑΘΑΝΑΣΙω ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟ / ΠΟΣ ΜΗΤΖΟΥΣ ΤΖΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΟΥ ΑΥΤΟΥ ΣΙΡΑΚΥ ΚΑΙ ΔΙ ΕΞΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΟΥ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ / ΤΟΝ ΧΡΟΙΣΤΙΑΝΟΝ ΕΤΙΛΗΟΘΗ ΦΡΒΟΑΡΙΟΥ ΣΤ ΕΝΕΤΗ 1800».
Εξωκκλήσια:
1.- ΑΣΚΗΤΑΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
Πάνω από το χωριό, στην πλαγιά του λόφου «Αετός», ένα μικρό φυσικό σπήλαιο μετατράπηκε σε ασκητήριο μοναχών. Εσωτερικά το κοίλωμα του βράχου δεν έχει μετατραπεί. Χτίστηκε όμως στην είσοδό του τοίχος και αφέθηκε μια μικρή είσοδος. Στη θέση της επιχρισμένης Κόγχης λίγα ίχνη μαρτυρούν την ύπαρξη τοιχογραφιών. Κατά το Νικ. Νικονάνο υπάρχουν δυο στρώματα από αυτές. Το αρχικό, κατά τον ίδιο πρέπει να ανάγεται στα βυζαντινά χρόνια.
2.- ΕΞΩΚΚΛΗΣΙ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ -> 1955 στη θέση παλαιότερου Ναού
Σε απόσταση 3 χιλιομέτρων έξω από το χωριό βρίσκεται ο ναός του Προδρόμου. Το κτίριο είναι πρόσφατο (1995) και υψώθηκε στα ερείπια παλαιότερου ναού. Ο Θεοδ. Χατζημιχάλης επισημαίνει την ύπαρξη ενός μεγάλου κίονα στη θέση αυτή και υποθέτει την ύπαρξη ειδωλολατρικού ιερού στο χώρο αυτό. Ο Ν. Νικονάνος στις μέρες μας επισημαίνει επιπλέον την ύπαρξη ενός μεγάλου μαρμάρου 80Χ63Χ60 εκ.και το μισό από το στόμιο ενός παλαιού πηγαδιού.
3.- ΕΡΕΙΠΙΑ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ
(εις θέση «Τσεκίρι»).
Ότι απόμεινε είναι λίγες πέτρες από τη θεμελίωσή του και το ναωνύμιο. Ένας αριθμός εικόνων του ίσως σώζεται ανάμεσα στις συγκεντρωμένες στην Παναγία, και αυτές βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση.
Έτεροι Ναοί:
Στην περιοχή του χωριού μέσα στην ιδιοκτησία του Τσάπου υπάρχει το ναωνύμιο «Άγιοι Απόστολοι», ενδεικτικό της ύπαρξης ναΐσκου παλαιότερα. Στην κορυφή του λόφου «Αετός» επίσης αναφέρεται ότι υπήρχε ναΐσκος της Αγίας Τριάδας. Κατά την ισοπέδωση του χώρου πρίν δύο χρόνια, βρέθηκαν τα θεμέλια και τοίχοι μικρού ύψους ενός μικρού κτίσματος κατά τις πληροφορίες κατοίκων του χωριού. Στη θέση των Αγίων Αποστόλων ως δεύτερο τοπωνύμιο ακούγεται το «Παλιόπυργος». Ο Θ. Χατζημιχάλης διατηρεί τη γραφή «Παλαιό-πυργος» προσθέτοντας ότι στα χρόνια του διακρίνονταν «αμυδρότατα ίχνη» του ναΐσκου. Νότια της πλατείας του χωριού, το ναωνύμιο «Άγιος Γεώργιος» είναι δηλωτικό της ύπαρξης σε παλαιότερα χρόνια ομώνυμου ναού.